Aktualności

Smerf Maruda prosi o pomoc !

Smerf Maruda prosi o pomoc !

W związku z przymusową przeprowadzką, proszę o pomoc w jej przeprowadzeniu. Potrzeba mi 1 000 zł na transport i urządzenie się  na...

„Działaj globalnie, kupuj regionalnie

„Działaj globalnie, kupuj regionalnie" - akcja Smerfa Marudy

Od jutra (wtorek) rusza DOMÓWKA na Leśnej 6A pod hasłem DZIAŁAJ GLOBALNIE, KUPUJ REGIONALNIE Zapraszam jutro (17 luty)  i w...

Kalendarz imprez Ustka 2018 - relacja ze spotkania.

Kalendarz imprez Ustka 2018 - relacja ze spotkania.

Na dzisiejsze spotkanie informacyjne dotyczące planowych imprez, wydarzeń sportowych i kulturalnych w sezonie letnim 2018. przyszło 6...

Niebywała Okazja ! Wyprzedaży na Leśnej 6A w Ustce

Niebywała Okazja ! Wyprzedaży na Leśnej 6A w Ustce

Szczegóły ceny,  dzisiaj wieczorem oraz jutro na tej stronie. Wyprzedaż zaczyna się we wtorek 6 stycznia  od 12:00 do 17:00....

Koncepcji utworzenia Targu Rybnego w Porcie Ustka - relacja z konsultacji.

Koncepcji utworzenia Targu Rybnego w Porcie Ustka - relacja z konsultacji.

Na spotkanie w sprawie "Koncepcji utworzenia Targu Rybnego w Porcie" przyszło 20 parę osób, taka jest nasza Pustka, rybacka wiocha . Ku...

Pucz radnego Grzegorza Koskiego, czy Ustecki Ciamajdan?

Pucz radnego Grzegorza Koskiego, czy Ustecki Ciamajdan?

  Aktualizacja : W Ustce lepsze cyrki, scenariusz jak z 16 XII 2016 - Posłuchajcie części II - "Pucz radnego Grzegorza Koskiego,...

Kto pomoże Smerfowi Marudzie ? ... coby

Kto pomoże Smerfowi Marudzie ? ... coby "Chciało się chcieć"

 Kto pomoże Smerfowi Marudzie z Ustki, niezależnemu dziennikarzowi obywatelskiemu?   Pierwsza złotówka padła, kto następny...

Relacja filmowa ze spotkania w Ustce z Dorotą Arciszewską-Mielewczyk, posłanką PiS

Relacja filmowa ze spotkania w Ustce z Dorotą Arciszewską-Mielewczyk, posłanką PiS

Pierwsza relacja filmowa będzie za godzinę, najdłużej w ciągu całego spotkania zadawał pytanie nadradny Grzegorz Koski. Po...

Prokuratura umorzyła dochodzenie w sprawie Danuty Wawrowskiej.

Prokuratura umorzyła dochodzenie w sprawie Danuty Wawrowskiej.

Prokuratura umorzyła  dochodzenie w sprawie mecenasa Danuty Wawrowskiej, nie dopatrując się czynu zabronionego. Prokurator ze Słupska...

 Budowa w Ustce Centrum  Biblioteczno-Kulturalnego - wstępne zamówienie.

Budowa w Ustce Centrum Biblioteczno-Kulturalnego - wstępne zamówienie.

Miasto Ustka ogłosiło dialog techniczny na realizcji  inwestycji - "Budowa parkingu podziemnego w Ustce wraz z zagospodarowaniem...

  • Smerf Maruda prosi o pomoc !

    Smerf Maruda prosi o pomoc !

    niedziela, 18, luty 2018 13:08
  • „Działaj globalnie, kupuj regionalnie

    „Działaj globalnie, kupuj regionalnie"...

    wtorek, 13, luty 2018 08:14
  • Kalendarz imprez Ustka 2018 - relacja ze spotkania.

    Kalendarz imprez Ustka 2018 - relacja...

    poniedziałek, 05, luty 2018 19:13
  • Niebywała Okazja ! Wyprzedaży na Leśnej 6A w Ustce

    Niebywała Okazja ! Wyprzedaży na...

    niedziela, 04, luty 2018 18:06
  • Koncepcji utworzenia Targu Rybnego w Porcie Ustka - relacja z konsultacji.

    Koncepcji utworzenia Targu Rybnego w...

    wtorek, 23, styczeń 2018 12:44
  • Pucz radnego Grzegorza Koskiego, czy Ustecki Ciamajdan?

    Pucz radnego Grzegorza Koskiego, czy...

    niedziela, 24, grudzień 2017 07:57
  • Kto pomoże Smerfowi Marudzie ? ... coby

    Kto pomoże Smerfowi Marudzie ?......

    niedziela, 10, grudzień 2017 09:36
  • Relacja filmowa ze spotkania w Ustce z Dorotą Arciszewską-Mielewczyk, posłanką PiS

    Relacja filmowa ze spotkania w Ustce z...

    środa, 29, listopad 2017 19:40
  • Prokuratura umorzyła dochodzenie w sprawie Danuty Wawrowskiej.

    Prokuratura umorzyła dochodzenie w...

    sobota, 25, listopad 2017 14:28
  •  Budowa w Ustce Centrum  Biblioteczno-Kulturalnego - wstępne zamówienie.

    Budowa w Ustce Centrum...

    piątek, 24, listopad 2017 16:36

Ratuszowe wieści

KONSULTACJE SPOŁECZNE - Zmiana Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla miasta Ustka

KONSULTACJE SPOŁECZNE - Zmiana Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla miasta Ustka

Gmina Miasto Ustka uczestniczy w projekcie pn NOWA ustecka  byle - jakość  konsultacji społecznych w planowaniu...

Konsultacje sprawie sposobu zagospodarowania parku pomiędzy PKP i kinem - relacja

Konsultacje sprawie sposobu zagospodarowania parku pomiędzy PKP i kinem - relacja

Relacja filmowa z wczorajszego spotkania. Nie mamy w Ustce społeczeństwa obywatelskiego zainteresowanie konsultacjami prawie...

Wojskowy pucz w Ustce, czyli Ciamajdanu cz. 2.

Nie doceniłem zaciekłości usteckich wojskowych puczystów z naszego garnizonu, oni traktują Ustkę jako swoje lenno, swoją...

Projekt budżetu Ustki na 2018

Projekt budżetu Ustki na 2018

Zapraszam do polubienia nowej strony na Facebooku, poświęconej informacją urzędowym i samorządowym z Ustki.www.facebook.com /...

Radny Koski ponad prawem - skandaliczne zachowanie przewodniczacego.

Na sesji 14 grudnia 2017 nadradny  Koski chciał zabronić Smerfowi Marudzie robienia zdjęć oraz filmowania. Chciał go wysłać...

Podsumowanie sezonu letniego w Ustce 2017 - relacja

Podsumowanie sezonu letniego w Ustce 2017 - relacja

:Ustczanie chcą dudki od ceprów, ale najtańszym kosztem, coby nie jeździli  na trójkołowcach, nie deptali trawników, psy...

Relacja ze spotkania konsultacyjnego droga Słupsk-Ustka

Relacja ze spotkania konsultacyjnego droga Słupsk-Ustka

Mapki i szkice sytuacyjne do pobrania. Załącznik: prezentacja analiza dostępności - arkusz 1; arkusz 2; arkusz 3; arkusz 4;...

Maj 2015 - przegląd Ratuszowy

Maj 2015 - przegląd Ratuszowy

 O   g   ł   o   s   z   e   n   i   ePrzewodniczący Rady Miasta Ustka  podaje do publicznej wiadomości, że w dniu 28 maja 2015...

Ratuszowe wieści - kwiecień 2015

Ratuszowe wieści - kwiecień 2015

    O   g   ł   o   s   z   e   n   i   ePrzewodniczący   Rady   Miasta   Ustka     podaje   do   publicznej  ...

Wniosek o utworzenie zespolonego centralnego Rejestru Umów i porozumień na stronie BIP

Wniosek Smerfa Marudy o centralny Rejestr Umów w Ustce przyjęty i załatwiony pozytywnie w jeden dzień. Ustka 25 marzec...

  • KONSULTACJE SPOŁECZNE - Zmiana Studium...

    piątek, 19, styczeń 2018 17:02
  • Konsultacje sprawie sposobu...

    poniedziałek, 08, styczeń 2018 16:18
  • Wojskowy pucz w Ustce, czyli...

    poniedziałek, 01, styczeń 2018 16:14
  • Projekt budżetu Ustki na 2018

    niedziela, 24, grudzień 2017 04:57
  • Radny Koski ponad prawem -...

    niedziela, 17, grudzień 2017 16:49
  • Podsumowanie sezonu letniego w Ustce...

    piątek, 27, październik 2017 21:32
  • Relacja ze spotkania konsultacyjnego...

    piątek, 13, październik 2017 13:14
  • Maj 2015 - przegląd Ratuszowy

    poniedziałek, 18, maj 2015 18:52
  • Ratuszowe wieści - kwiecień 2015

    środa, 15, kwiecień 2015 20:04
  • Wniosek o utworzenie zespolonego...

    środa, 25, marzec 2015 11:31

Ze strony www.ustka.pl

Szanowni Mieszkańcy, zamieszczamy kolejne sprawozdanie Burmistrza Miasta Ustka Jacka Graczyka z jego pracy w okresie od 17 lutego do 17 marca br. Przypominamy, że tego typu informacje będziemy publikować w każdym miesiącu.   

 

I N F O R M A C J A
o pracy Burmistrza Miasta na sesję w marcu 2015 r.

Szanowni Państwo !


W okresie między sesjami uczestniczyłem w spotkaniach i przyjmowałem interesantów  oraz przedstawicieli różnych instytucji i organizacji. Szczegółową informację zamieszczam poniżej:

17.02.2015 r. – wziąłem udział w spotkaniu zespołu Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Słupska, na którym omówiono przygotowania do realizacji tematów zgłoszonych w lipcu 2014 r. oraz wybrano nowych przedstawicieli.

18.02.2015 r. - spotkałem się z prezesem firmy MORPOL  oraz przedstawicielami spółki Wodociągi Ustka. Omówiłem zasady współpracy między tymi firmami pod kątem przeanalizowania możliwości zwiększenia ilości ścieków przyjmowanych przez oczyszczalnię od firmy MORPOL.

18.02.2015 r. - wziąłem udział w kolejnym spotkaniu Obywatelskiego Klubu Dyskusyjnego, które odbyło się w Domu Kultury.

21.02.2015 r. - wziąłem udział w spotkaniu założycielskim Usteckiej Orkiestry Dętej zorganizowanym przez stowarzyszenie Qrzayka.

21.02.2015 r. - uczestniczyłem w zebraniu sprawozdawczym usteckiego Koła Miejskiego Polskiego Związku Wędkarskiego.

23.02.2015 r. - spotkałem się z prezesem oraz członkami Towarzystwa Przyjaciół Ustki. Omówiłem zasady współpracy z Towarzystwem Przyjaciół Darłowa.

24.02.2015 r. - spotkałem się z Panem Jarosławem Wilkosem, Nadleśnicznym Nadleśnictwa Ustka. Omówiłem zasady współpracy oraz koncepcji zamiany gruntów leśnych położonych wzdłuż ulicy Westerplatte, które są własnością Skarbu Państwa na grunty leśne położone przy złożach borowiny, które są własnością miasta.

25.02.2015 r. - spotkałem się z Przewodniczącym Rady Nadzorczej Spółki EMPEC Panem Tomaszem Kościuczukiem. Omówiłem główne tematy do realizacji  w planie pracy spółki na 2015 r. i na dalsze lata tj:

- rozbudowa sieci ciepłowniczej na dalsze obszary miasta w celu ograniczenia niskiej emisji,

-  relokacja kotłowni, wskazanie docelowej lokalizacji.

25.02.2015 r. - spotkałem się z Dyrektorami Szkoły Podstawowej nr 2, Gimnazjum, Przedszkola nr 1 i Przedszkola nr 2. Omówiłem najważniejsze tematy związane                             z funkcjonowaniem tych placówek oświatowych oraz zasady współpracy.

25.02.2015 r. - spotkałem się z Zarządem i członkami Miejskiego Klubu Sportowego Jantar. Zapoznałem się z aktualną działalnością klubu oraz planami rozwoju w oparciu o koncepcję modernizacji bazy szkoleniowej zlokalizowanej w obiektach miejskich.

26.02.2015 r. - spotkałem się z Zarządem i przedstawicielami Usteckiego Forum Turystycznego, omówiliśmy najistotniejsze problemy, z którymi borykają się członkowie stowarzyszenia. Przedstawiłem plany rozwiązania tych tematów między innymi:

- budowa progów podwodnych wzdłuż plaży wschodniej,

- modernizacja ulicy Wczasowej.

27.02.2015 r. - spotkałem się z przedstawicielami firmy NAVIMOR oraz ARiMR. Omówiliśmy tematy budowy basenu rybackiego oraz budowy ulicy Westerplatte – II etap pod kątem terminów realizacji i rozliczeń środków unijnych.

27.02.2015 r. - spotkałem się z przedstawicielami Urzędu Morskiego, firmy Energopol oraz Dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych. Omówiliśmy koncepcję transportu kamieni niezbędnych do budowy progów podwodnych - z terenu bocznicy kolejowej na plażę wschodnią.

04.03.2015 r. - spotkałem się z Dyrektorami Przedszkola nr 3, Szkoły Podstawowej nr 1 oraz Żłobka. Zapoznałem się z najważniejszymi problemami związanymi z funkcjonowaniem tych placówek oświatowych oraz omówiliśmy zasady współpracy.

05.03.2015 r. - spotkałem się z przedstawicielami firmy, która ma koncesję na budowę farm wiatrowych na morzu w okolicach Ustki. Otrzymałem parametry techniczne, które powinien spełniać port ustecki, aby mógł być portem, z którego będzie prowadzona obsługa tych farm. Planowany termin realizacji tej budowy to lata 2020-2021. 

05.03.2015 r. - spotkałem się prezesem UTBS Panem Edwardem Rokoszem. Omówiliśmy temat realizacji rewitalizacji budynków w starej dzielnicy miasta oraz planami budowy budynku socjalnego przy ulicy Wiejskiej i budynku komunalnego przy ul. Polnej.

 

09.03.2015 r. - spotkałem się z Panią Wójt Gminy Ustka, prezesami firm świadczących usługi uzdrowiskowe oraz prezesem LOT "Ustka i Ziemia Słupska". Omówiliśmy temat odzyskania koncesji oraz wznowienia wydobycia solanki z odwiertów zlokalizowanych na terenie spółki Uzdrowiska Ustka Sp. z o. o.

11.03.2015 r. - uczestniczyłem w spotkaniu zorganizowanym przez LOT "Ustka i Ziemia Słupska" na temat wznowienia wydobywania solanki z odwiertu zlokalizowanego na terenie spółki Uzdrowisko Ustka. Dyskutowaliśmy nad modelem współfinansowania tych prac przez samorządy Ustki, Gminy Ustka oraz firmy świadczącej usługi uzdrowiskowe oraz branżę turystyczną.

11.03.2015 r. - spotkałem się w Darłowie z Burmistrzem tego miasta Panem Arkadiuszem Klimowiczem. Omówiliśmy formy współpracy w ramach umowy partnerskiej podpisanej      w 2014 r. między naszymi miastami.

13.03.3015 r. - spotkałem się ze Starostą Słupskim Panem Zdzisławem Kołodziejskim, Wójt Gminy Ustka Panią Anną Sobczuk-Jodłowską i przedsiębiorcą Panem Andrzejem Dębowskim. Omówiliśmy przygotowanie do realizacji modernizacji ulicy Wczasowej w roku 2015 w dwóch wariantach:

- w przypadku otrzymania środków z tzw. „schetynówki” - modernizacja całej ulicy Wczasowej do końca 2015 r.

- w przypadku nie otrzymania środków zewnętrznych – modernizacja I etapu ulicy Wczasowej w oparciu o środki Miasta Ustka i Starostwa Powiatu Słupskiego.

14.03.2015 r. - wziąłem udział w audycji na żywo  "Teren mniej zabudowany”, którą wyemitował Program Pierwszy Polskiego Radia.

14.03.2015 r. - spotkałem się z Wiceprezydentem Słupska Panem Markiem Biernackim. Omówiliśmy temat przygotowania do konsultacji z Marszałkiem Województwa Pomorskiego w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Słupska.

16.03.2015 r. - wziąłem udział w VI spotkaniu negocjacyjnym poświęconym ZPP dla MOF Słupska z Marszałkiem Województwa Pomorskiego Panem Mieczysławem Strukiem. Omówiliśmy zakres prac oraz sprawę finansowania budowy mariny w porcie usteckim, także budowę obwodnicy południowej naszego miasta.

17.03.2015 r. - wziąłem udział w konferencji zorganizowanej przez Prezydenta Słupska Pana Roberta Biedronia pt. „Progresywni prezydencji i burmistrzowie”.

 

Informuję Szanownych Radnych, że w minionym okresie odbywały się spotkania                            z Naczelnikami Wydziałów, na których rozpatrywano m.in. poniższe sprawy:

  • Pozytywnie rozpatrzono wnioski dot.:
    - wyrażenia zgody na całoroczne zadaszenie ogródka z boku Smażalni „Fala”
    przy ul. Chopina 9a,
    - zagospodarowania części terenu przed obiektem zlokalizowanym na dolnej Promenadzie (Przystań) pod funkcję ogródka i obiektu gastronomicznego,
    - zwiększenia powierzchni zabudowy  (do 35m2) na terenach przeznaczonych do wydzierżawienia przy ul. Chopina (cztery lokalizacje).
    Stosowny projekt uchwały zostanie przedłożony Radzie Miasta.
  • Zrezygnowano z uczestniczenia Gminy Miasto Ustka w ogólnopolskim konkursie "Modernizacja Roku 2014”.
  • Wyrażono zgodę na podpisanie umowy dzierżawy na terenie promocyjnym plaży (dzierżawca został wyłoniony w drodze składania ofert).
  • Pozytywnie rozpatrzono wniosek dot. zasiedlenia lokalu przy ul. Zaruskiego 1/6
    (po uprzednim wykonaniu przez Miasto prac modernizacyjnych), do którego przeprowadzą się dwie osoby z budynku przy ul. Kosynierów 18. Spowoduje to całkowite uwolnienie  budynku przeznaczonego do rewitalizacji.
  • Pozytywnie rozpatrzono wniosek o dzierżawę terenu o pow. 21m2 przyległego do ogródka gastronomicznego na Promenadzie Nadmorskiej, dzierżawionego przez wnioskodawcę, na okres sezonu letniego.
  • Pozytywnie rozpatrzono wniosek o dzierżawę terenu  przyległego do zaplecza muszli koncertowej na Promenadzie Nadmorskiej (w odległości 2m od rzutu dachu), której dzierżawcą jest wnioskodawca, na okres sezonu letniego.
  • Analizowano uruchomienie systemu „teleopieki” oraz „koperty życia”. Po dopracowaniu szczegółów mieszkańcy zostaną poinformowani o możliwościach  korzystania z nowej formy opieki.
  • Zdecydowano o wystosowaniu pisma do właściciela terenu przy ul. Słupskiej/Banacha w sprawie użyczenia terenu na rzecz GMU z przeznaczeniem na organizację ogólnodostępnego parkingu w okresie sezonu letniego.
  • W związku ze zmniejszeniem, o 93.000zł, subwencji oświatowej dla m.Ustka zdecydowano o konieczności wypracowania oszczędności w szkołach.
  • Pozytywnie rozpatrzono wniosek dzierżawcy terenu przy ul. Limanowskiego 8  (kompleks „LAGUNA”) w sprawie lokalizacji w okresie od 15.05. do 07.09.2015r. kiosku sprzedaży pamiątek.
  • Wyrażono zgodę na podpisanie umowy z firmą  AG Media na zamieszczenie                      w miesięczniku usteckim informacji o pracy usteckiego samorządu w wariancie czterech stron.
  • Wyrażono zgodę na dofinansowanie w kwocie 4.000zł netto wydania płyty przez zespół One Moment (1000szt.).
  • Zdecydowano, że fakt wykonywania inwestycji na plaży (sztuczna rafa) zostanie wykorzystany do celów promocyjnych.
  • Wyrażono zgodę na uczestnictwo w konkursie na budowę Tras Zdrowia, wyposażonych w instalacje treningowe, organizowanym przez PZU.
  • Podjęto działania mające na celu aktualizację i estetyzację nośników reklamowych zlokalizowanych na rogu ul. 9 Marca i Placu Wolności.
  • Wyrażono zgodę na sfinansowanie przyjazdu trzech osób z Rady Starszych Miasta Kappeln w związku z obchodami X-lecia przez Ustecki Uniwersytet Trzeciego Wieku,
  • Przyjęto, przedstawione przez Burmistrza, główne kierunki rozwoju do ujęcia w mpzp: „Teren Portu”, „Kościelniaka”, „Tereny kolejowe”, „Promenada Bis”.
  • Wyrażono zgodę na zbycie części działki nr 14/3 przy ul. Limanowskiego 1 (dojście do drzwi między latarnią a budynkiem Columbusa), na poprawę warunków zagospodarowania posiadanej przez wnioskodawcę nieruchomości.
  • Na wniosek Spółki ENERGA wyrażono zgodę na przedłużenie użyczenia terenu stanowiącego część dz. nr  983/1 nad rzeką Słupią w celu uzyskania pozwolenia na budowę (położenie kabla elektrycznego oraz dokonanie przewiertu).
  • Zatwierdzono wygląd piktogramów oznaczających sektory i wejścia na plażę.
  • Wyrażono zgodę na użyczenie (od maja do września) dla OSiR-u parkingów przy                       ul. Zaruskiego oraz ul. Marynarki Polskiej (obok Żabki).
  • Zdecydowano, że jeżeli taksówkarze chcą ze strony Miasta jakichkolwiek unormowań związanych z prowadzoną przez nich działalnością, muszą prezentować jedno stanowisko.
  • Ustalono, że Dyrektor OSiR opracuje z dyrektorami szkół zasady korzystania                       z komunalnych obiektów sportowych.
  • Ustalono propozycje lokalizacji pod budowę nowego placów zabaw dla dzieci                     w ramach konkursu NIVEA (trzy alternatywne lokalizacje: przy ul. Walki Młodych - w miejscu starego placu zabaw, przy ul.Krótkiej - na terenie zielonym pomiędzy nowymi budynkami oraz w parku koło kina).
  • Negatywnie rozpatrzono wniosek dot. ustawienia na okres 120 dni kiosku gastronomicznego z ogródkiem konsumpcyjnym przy ul.Limanowskiego 2 (przed obiektem „Galimatias”).
  • Wyrażono zgodę na przepisanie umowy dzierżawy terenu przy ul. Marynarki Polskiej (koło kina) zabudowanego kioskiem z pamiątkami, na inną osobę (umowa obowiązuje do 30 kwietnia 2017 roku).
  • Po dokonaniu głębokiej analizy tematu, negatywnie rozpatrzono propozycję PKP  Oddział Gospodarczy w Gdańsku dotyczącą nieodpłatnego przekazania Gminie Miasto Ustka  12 lokali mieszkalnych położonych  w Ustce w budynkach przy                      ul. Polnej 1, 2 i 2A, ul. Portowej 2 i 2A oraz ul. Słupskiej 8 i 10.
  • Na posiedzeniach kierownictwa omawiano sprawy związane z opracowaniem systemu działań mających na celu poprawę estetyki miasta.
  • Na każdym posiedzeniu rozpatrywano również sprawy z zakresu gospodarowania lokalami mieszkalnymi (ponowne zawarcie umowy najmu lokalu socjalnego, zamiany lokali, zawarcie umowy najmu po śmierci głównego najemcy, realizacji eksmisji, spłaty zaległości czynszowych).
  • Na posiedzeniach kierownictwa opiniowano również projekty uchwał i inne materiały, które zostały przekazane radnym pod obrady komisji i sesji Rady Miasta.

Ponadto Burmistrz podpisał zarządzenia w sprawie:

  • przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym terenów, stanowiących własność Gminy Miasto Ustka, pomiędzy ulicami Darłowską i Jaśminową,
  • zmian w budżecie miasta Ustka na 2015r.,
  • wyznaczenia Sekretarza Miasta Ustka do wykonywania czynności z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza Miasta Ustka,
  • wyznaczenia Zastępcy Burmistrza Miasta Ustka do wykonywania czynności z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza Miasta Ustka na czas nieobecności Sekretarza Miasta,
  • określenia i realizacji priorytetowych zadań do realizacji w roku 2015 oraz latach następnych,
  • powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie usługi polegającej na „Opracowaniu dokumentacji projektowej budowy południowej obwodnicy miasta Ustka”,
  • składu osobowego Kapituły Wyróżnień i Odznaczeń,
  • ustalenia odpowiedzialności za powierzone na sezon 2015 tereny i sezonowe lokalizacje wyznaczone na plaży zachodniej oraz w obszarze MPZM pn. „Promenada Nadmorska” w Ustce,
  • nadania regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Ustka,
  • upoważnienia Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika Miasta i Naczelników Wydziałów oraz innych pracowników Urzędu Miasta Ustka do podpisywania decyzji administracyjnych , umów i pism,
  • komunalizacji mienia Skarbu Państwa (zgoda na nieodpłatne przejęcie przez Gminę Miasto Ustka od Skarbu Państwa nieruchomości – dz. nr 40/2 o pow. 0,0505ha przy ul. Marynarki Polskiej 2-4,
  • sprzedaży, zatwierdzenia ceny i wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, będącej własnością GMU (zbycie na poprawę  - dz. nr 1922/81 o pow. 0,0200ha przy ul.Darłowskiej),
  • powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie usługi polegającej na „Opracowaniu audytów energetycznych i dokumentacji projektowych termomodernizacji obiektów gimnazjum i żłobka w Ustce”,
  • ogłoszenia konkursu na realizację zadań publicznych finansowanych z budżetu miasta, realizowanych w 2015r.

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przedstawiamy Państwu informację o pracy Burmistrza Miasta Ustka Jacka Graczyka w miesiącu lutym br.

W związku z zapytaniami mieszkańców przedstawiamy informację uzupełniającą:

 

 

10.02 – spotkałem się z Prezesem Spółdzielni Mieszkaniowej „Korab” - Panem Wiesławem Jakubowskim. Prezes przedstawił bieżące sprawy, jakimi zajmuje się spółdzielnia. Rozmawialiśmy również na temat ulicy Darłowskiej i rozwiązań komunikacyjnych osiedla, zarządzanego przez SM „Korab”.

 

12.02 – spotkałem się z Panią Jadwigą Kasprzak, Prezesem Firmy EL PORT na temat żurawika i sporu co do jego własności. Miasto złożyło do sądu apelację w tej sprawie. Próbując porozumieć się z Panią Prezes zaproponowałem, aby firma EL PORT wycofała z księgi wieczystej wpis mówiący o tym, że jest właścicielem tego obiektu. Pozwoliłoby to miastu realizować projekt modernizacji żurawika z przeznaczeniem na Centrum Żeglarstwa. Pani Prezes nie wyraziła na to zgody.

 

Szanowni Mieszkańcy,
W okresie między sesjami uczestniczyłem w spotkaniach i przyjmowałem interesantów oraz przedstawicieli różnych instytucji i organizacji. Szczegółową informację zamieszczam poniżej:

20.01. - wziąłem udział w spotkaniu noworocznym członków usteckiego oddziału Polskiego

Związku Emerytów i Rencistów,

20.01. - spotkałem się z Wiceprezydentem Słupska – Panem Markiem Biernackim. Omówiliśmy zasady współpracy w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.

21.01. - zapoznałem się z działalnością spółki UTBS, założeniami planu pracy spółki na 2015r. ze szczególnym uwzględnieniem budowy budynku socjalnego przy ul. Wiejskiej oraz rewitalizacji budynków w starej części miasta.

21.01. - wziąłem udział w spotkaniu zorganizowanym przez Akademię Pomorską w Słupsku, na którym jej Rektor przedstawił informację na temat działalności bieżącej oraz planów rozwoju uczelni w kolejnych latach.

23.01. - wziąłem udział w spotkaniu z Marszałkiem Województwa Pomorskiego Panem Mieczysławem Strukiem, zorganizowanym w Słupsku przez Pana Prezydenta Roberta Biedronia. Omawiane były tematy realizacji zadań zapisanych w MOF (Miejski Obszar Funkcjonalny).

26.01. - spotkałem się z Panem Mariuszem Ożarkiem, dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych
w Słupsku. Omówiliśmy sprawy bieżące związane z utrzymaniem dróg powiatowych

oraz temat modernizacji ulicy Wczasowej.

26.01. - spotkałem się z Panem Tomaszem Ołdytowskim, autorem opracowania operatu uzdrowiskowego dla naszego miasta. Tematem rozmowy była koncepcja zmian operatu w kierunku ograniczenia stref uzdrowiska po zachodniej stronie miasta.

26.01. - uczestniczyłem w programie artystycznym zorganizowanym przez przedszkolaków
z
Przedszkola nr 3 z okazji Dnia Babci i Dziadka.

27.01. - wziąłem udział w spotkaniu zorganizowanym przez Słowińską Grupę Rybacką, poświęconemu przedstawieniu programu działania grupy w latach 2014-2020.

27.01. - wziąłem udział w spotkaniu z Wicestarostą Słupskim Panem Rafałem Kononem. Spotkanie poświęcone było realizacji programu unijnego, mającego na celu przygotowanie bazy ratowniczej na kąpieliskach powiatu słupskiego.

28.01. - wziąłem udział w spotkaniu Konwentu Samorządowców Powiatu Słupskiego.

30.01. - w Urzędzie Marszałkowskim w Gdańsku podpisałem umowę na projekt pn. „Dostosowanie pomieszczenia oraz zakup wyposażenia i sprzętu niezbędnego do utworzenia innowacyjnego Centrum Eksperymentu przy Szkole Podstawowej nr 1 w Ustce” z programu PO „Ryby" w ramach Słowińskiej Grupy Rybackiej.

02.02. - spotkałem się z Panem Tomaszem Bobinem, Dyrektorem Urzędu Morskiego w Słupsku, Panem Bogusławem Atalskim, Komendantem Centralnego Poligonu Sił Powietrznych

oraz Panem Robertem Kozackim, Komendantem CSMW. Tematem spotkania były plany rozbudowy usteckiego portu i remont wiaduktu na ul. Zubrzyckiego.

03.02. - spotkałem się z Zarządem Firmy NAVIMOR. Tematem spotkania było omówienie realizacji umów zawartych na budowę basenu rybackiego, ulicy Westerplatte
wraz z infrastrukturą podziemną oraz modernizację żurawika portowego.

03.02. - zorganizowałem konsultacje z mieszkańcami na temat planu działań promocyjnych
w 2015 roku.

04.02. - spotkałem się ze Starostą Słupskim Panem Zdzisławem Kołodziejskim. Tematem spotkania była modernizacja ul. Wczasowej.

04.02. - spotkałem się z urbanistami, opracowującymi plan zagospodarowania przestrzennego
pn. „Tereny kolejowe”. Plan ten obejmuje teren bezpośrednio przylegający do torowiska, między ulicami Słupską, Ogrodową i Dworcową.

04.02. - zorganizowałem spotkanie mieszkańców z Dyrektorem Zarządu Dróg Wojewódzkich – Panem Grzegorzem Stachowiakiem. Rozmawialiśmy na temat modernizacji ul. Darłowskiej.

05.02. - spotkałem się z Panem Dariuszem Nowickim, dyrektorem firmy ENERGOPOL. Tematem spotkania było omówienie budowy progów podwodnych wzdłuż wschodniej plaży.

05.02 – spotkałem się z Wójt Gminy Ustka Panią Anną Sobczuk-Jodłowską. Tematem spotkania były formy współpracy i wspólnego finansowania placówek oświaty, stowarzyszeń, jednostek kultury oraz promocji miasta i gminy.

06.02. - zatrudniłem (w wyniku konkursu) na stanowisku Naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Panią Ewę Bednarską.

06.02 – spotkałem się z Radą Nadzorczą spółki Port Morski w Ustce Spółka z o.o.

06.02. - wziąłem udział w przysiędze elewów w CSMW.

06.02. - zorganizowałem spotkanie mieszkańców z Dyrekcją Urzędu Morskiego. Tematem była budowa progów podwodnych i raf wzdłuż wschodniej plaży.

08.02. - uczestniczyłem w spotkaniu Akademii Dermatologów i Alergologów oraz obchodach „Światowego Dnia Chorego”, które odbyły się w usteckim ratuszu.

09.02. - spotkałem się z Panem Jerzym Malkiem. Omówiliśmy temat zagospodarowania terenów miejskich, których właścicielem jest Pan Malek.

10.02 – spotkałem się z Prezesem Spółdzielni Mieszkaniowej „Korab” - Panem Wiesławem Jakubowskim.

12.02 – byłem gościem porannej audycji na żywo w Radiu Słupsk. Rozmowa dotyczyła bieżących spraw miasta, w tym realizacji inwestycji w porcie.

12.02. - spotkałem się z Dyrektorem Szpitala Wojewódzkiego w Słupsku Panem Andrzejem Sapińskim. Omówiliśmy tematy funkcjonowania Oddziału Położniczo - Ginekologicznego w Ustce oraz planów dalszego zagospodarowania budynków szpitalnych w Ustce.

12.02. - spotkałem się z Wiceprezydentem Słupska Panem Markiem Biernackim. Tematem spotkania były sprawy bieżącej współpracy oraz przygotowanie do spotkania w sprawie realizacji zadań zapisanych w MOF.

12.02 – spotkałem się z Panią Jadwigą Kasprzak, Prezesem Firmy EL PORT.

13.02 – wziąłem udział w akademii z okazji nadania funkcjonariuszom Służby Więziennej odznaczeń państwowych, stopni służbowych i wyróżnień.

16.02. - zatrudniłem (w wyniku konkursu) na stanowisku Zastępcy Burmistrza Pana Grzegorza Mickiewicza.

 

Informuję Szanownych Mieszkańców, że w minionym okresie odbywały się spotkania z Naczelnikami Wydziałów, na których rozpatrywano m.in. poniższe sprawy:

  1. Wyrażono zgodę na zawarcie nowej umowy dzierżawy terenu zabudowanego obiektem gastronomicznym przy ul. Wczasowej, który w większej części położony jest na działce nr 136, będącej własnością Skarbu Państwa. Zdecydowano, że stawka za 1m2 będzie wynosiła 9zł, tak, jak określiło Starostwo w swojej umowie dzierżawy.

  2. Ustalono, że nowe umowy dzierżawy terenów na Promenadzie Nadmorskiej będą zawierały zapis: „bez prawa poddzierżawiania”.

  3. Ustalono, że przygotowany program ferii zimowych skonsultowany ze szkołami i stowarzyszeniami zostanie przekazany do wiadomości szkołom i mieszkańcom.

  4. Zdecydowano, że Kalendarz imprez na 2015 rok przed zatwierdzeniem będzie zamieszczony na stronie internetowej miasta w celu przeprowadzenia konsultacji społecznych.

  5. Ustalono, że sukcesywnie będzie dokonywany przegląd nieruchomości pod kątem estetyki, aby do sezonu wyeliminowane były nieprawidłowości.

  6. Zdecydowano, że coroczny Konkurs na Mistera Ustki za obiekt nowo wybudowany i za zmodernizowany zostanie poszerzony o konkurs na iluminację świąteczną.

  7. Z uwagi na możliwość pozyskania środków na modernizację infrastruktury portowej w ramach Programu Operacyjnego Rybactwo i Morze Burmistrz polecił rozpoczęcie prac nad rozszerzeniem granic portu.

  8. Ustalono, że sezon 2015 roku ma posłużyć wypracowaniu opinii na temat charakteru działalności prowadzonej na Promenadzie Nadmorskiej (jarmarczny, czy sprzyjający wypoczynkowi). Obserwacja i dokumentacja zdjęciowa pomoże w dokonaniu analizy i podjęciu decyzji, jaki charakter działalności chcemy zaplanować na przyszłe lata; czy w przyszłości nie skupić działalności handlowej na jakiś jednym terenie, a większość terenu przeznaczyć na formę wypoczynku i rekreacji.

  9. Przyjęto informację, że Urząd Miasta Ustka otrzymał na kolejny rok certyfikat potwierdzający, że System Zarządzania Jakością w Urzędzie Miasta Ustka spełnia wymagania normy PN EN ISO 9001:2009 (ISO).

  10. Rozpoczęto postępowanie w sprawie zaliczenia ulic: Wiejskiej i Kolorowej do kategorii dróg gminnych.

  11. Wyrażono zgodę na zajęcie pasa drogowego ul. Marynarki Polskiej 12 w celu umieszczenia punktu handlowego (warzywniak).

  12. Wykonano inwentaryzację istniejących i wskazano nowe lokalizacje słupów ogłoszeniowych na terenie miasta. Co roku będzie ustawiane trzy nowe słupy, w miarę posiadanych środków.

  13. Pozytywnie zaakceptowano wniosek LOT w sprawie ustawienia sezonowego punktu „it” z punktem sprzedaży regionalnych pamiątek i wydawnictw w Parku Uzdrowiskowym na zapleczu ławeczki Ireny Kwiatkowskiej.

  14. Zgodnie z Rozporządzeniem MEN wyrażono zgodę na przyznanie 5 godzin tygodniowo nauki języka polskiego dla dwóch uczniów, którzy są obywatelami Ukrainy (jeden uczy się w Szkole Podstawowej nr 2, drugi w Gimnazjum).

  15. W związku z przygotowaniem projektu uchwały o rekrutacji dzieci do przedszkoli, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Ustka ustalono kryteria do postępowania rekrutacyjnego.

  16. Pozytywnie rozpatrzono wniosek Kościoła Zielonoświątkowego Zbór w Ustce w sprawie udzieenia50% bonifikaty od wartości działki nr 1922/81 o pow. 200m2 przygotowywanej do zbycia na rzecz zboru w drodze bezprzetargowej celem poprawy warunków zagospodarowania posiadanej nieruchomości przy ul. Darłowskiej.

  17. Wyrażono zgodę na przedłużenie, na jeden rok, umowy dzierżawy terenu o pow. 1000m2 przy ul. Jaśminowej z przeznaczeniem na cele uprawowe (część działki nr 2694).

  18. Zdecydowano o podjęciu rozmów z twórcą Operatu Uzdrowiskowego na temat kosztów i terminu wykonania koncepcji zmian w Statucie Uzdrowiska w kwestii ograniczenia strefy C Uzdrowiska po zachodniej stronie do niezbędnego minimum.

  19. Omawiano możliwości wdrożenia systemu „Teleopieki” oraz „Koperty Życia” m.Ustka.

  20. Wszczęto rozmowy mające na celu uruchomienie w Ustce punktu lokalnej informacji funduszy europejskich.

  21. Na każdym posiedzeniu rozpatrywano również sprawy z zakresu gospodarowania lokalami mieszkalnymi (ponowne zawarcie umowy najmu lokalu socjalnego, zamiany lokali, zawarcie umowy najmu po śmierci głównego najemcy, realizacji eksmisji, spłaty zaległości czynszowych).

  22. Na posiedzeniach kierownictwa opiniowano również projekty uchwał i inne materiały, które zostały przekazane radnym pod obrady komisji i sesji Rady Miasta.

Ponadto Burmistrz podpisał zarządzenia w sprawie:

  • niewykonania prawa pierwokupu nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym ENERGA SA (działka nr 1253 przy ul. Darłowskiej),

  • powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
    w trybie przetargu nieograniczonego
    na wykonanie usługi polegającej na "Wykonanie remontu nawierzchni ulic na terenie miasta Ustka w 2015r.",

  • zmiany zarządzenia nr 0050.GN.205.2014 Burmistrza Miasta Ustka z dnia 24 listopada 2014r. w sprawie przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miasta Ustka – części działki nr 15/12, położonej w Ustce przy Promenadzie Nadmorskiej oraz ogłoszenia wykazu (zmiana wysokości czynszu dzierżawnego),

  • zmiany zarządzenia Nr 0050.IKiOŚ.4.2015 w spr. powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie usługi polegającej na „Przebudowa ul. Klonowej w Ustce” (zmiana członka Komisji),

  • zmiany zarządzenia nr 0151/GN/125/2009 Burmistrza Miasta Ustka z dnia 8 maja 2009r.
    w sprawie przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miasta Ustka – części działki nr 15/12 o pow.27m
    2, położonej
    w Ustce przy Promenadzie Nadmorskiej oraz ogłoszenia wykazu (zmiana wysokości czynszu dzierżawnego),

  • zamiany nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miasto Ustka na nieruchomość będącą własnością osoby fizycznej (tereny przy ul. Portowej),

  • zbycia, zatwierdzenia ceny i wykazu nieruchomości przeznaczonej do zbycia, będącej własnością GMU (nieruchomość zabudowana przy ul. Marynarki Polskiej 85D),

  • zmiany zarządzenia Nr 0050.IKiOŚ.8.2015 w spr. powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie usługi polegającej na "Wykonanie remontu nawierzchni ulic na terenie miasta Ustka
    w 2015r.",
    (zmiana członka Komisji),

  • przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym terenów, położonych
    w Ustce przy ul. Wczasowej, stanowiących własność Gminy Miasto Ustka (część działki nr 380/8 (na rzecz dotychczasowego dzierżawcy),

  • przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym terenu stanowiącego własność Gminy Miasto Ustka - część działki nr 15/12 przy Promenadzie Nadmorskiej (teren zabudowany obiektem handlowo-usługowym – kontynuacja),

  • niewykonania prawa pierwokupu nieruchomości stanowiącej własność GMU będącej w użytkowaniu wieczystym działka nr 898/25 przy ul. Storczykowej),

  • zmiany zarządzenia Burmistrza Miasta Ustki nr 0050.GN.188.2014 z dnia 30 października 2014r. w sprawie zbycia, zatwierdzenia ceny i zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do zbycia, będącej własnością Gminy Miasta Ustka oraz uchylenia zarządzenia Burmistrza Miasta Ustka z dnia 13 kwietnia 2012r. w sprawie sprzedaży, zatwierdzenia ceny i zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, będącej własnością Gminy Miasta Ustka (dot. nieruchomości niezabudowanej - działka nr 222/21 przy ul. Słowiańskiej 33),

  • zmian w budżecie miasta na 2015r.,

  • rozdysponowania rezerwy ogólnej w 2015r.,

  • zmiany Zarządzenia Nr 0050.SOA.24.2013 Burmistrza Miasta Ustka z 31 stycznia 2013r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Ustka (zmiany dotyczą godzin pracy kasy: w poniedziałki od 9:00 do 16:00 i przyjęć interesantów: tylko w poniedziałki od 13:00 do17:00),

  • wydzieleni lokalu socjalnego z mieszkaniowego zasobu GMU,

  • ogłoszenia konkursu na realizację zadań publicznych finansowanych z budżetu Miasta Ustka
    w 2015r. (w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym),

  • powołania Komisji Konkursowych opiniujących oferty na realizację zadań publicznych w 2015r. (z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym),

  • powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
    w trybie przetargu nieograniczonego
    na wykonanie zadania pn. „Przebudowa
    ul. Sprzymierzeńców w Ustce (II etap)”,

  • powołania Zastępcy Burmistrza Miasta Ustka.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przedstawiamy Państwu informację o pracy Burmistrza Miasta Ustka Jacka Graczyka w okresie od 9 grudnia do 19 stycznia br. Tego typu sprawozdanie będziemy zamieszczać każdego miesiąca. 

10.12. - wziąłem udział w otwarciu nowego sklepu Lidl przy ul. Darłowskiej.

11.12. - uczestniczyłem w otwarciu wystawy prac Witolda Lubinieckiego „Impresje morskie” w Centrum Aktywności Twórczej.

12.12. - wziąłem udział w wigilii zorganizowanej w Domu Kultury przez Ustecki Uniwersytet Trzeciego Wieku.

13.12. - uczestniczyłem w wieczorze wigilijnym zorganizowanym przez Towarzystwo Przyjaciół Ustki w hotelu „Azoty”.

15.12. - wziąłem udział w naradzie n.t. „Ochrona brzegów morskich w granicach Centralnego Poligonu Sił Powietrznych  Wicko Morskie”.

16.12. - uczestniczyłem w podsumowaniu rozgrywek w brydżu sportowym o Puchar Burmistrza.

17.12. - wziąłem udział w spotkaniu Obywatelskiego Klubu Dyskusyjnego, które odbyło się w Domu Kultury.

18.12 – uczestniczyłem w spotkaniu wigilijnym w Przedszkolu nr 2 na zaproszenie Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów oraz w świetlicy terapeutycznej w Szkole Podstawowej nr 1.

18.12. - wziąłem udział w obradach Walnego Zebrania Członków Lokalnej Organizacji Turystycznej "Ustka i Ziemia Słupska", które odbyło się w hotelu Grand Lubicz.

19.12. - wziąłem udział w spotkaniach wigilijnych zorganizowanych w Przedszkolu nr 1, Szkole Podstawowej nr 2 (organizator Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej), Centrum Pomocy Dzieciom oraz wigilii zorganizowanej przez Związek Żołnierzy Wojska Polskiego.

23.12. - zorganizowałem spotkanie wigilijne w Urzędzie Miasta z Radnymi, przedstawicielami jednostek samorządowych, przedsiębiorcami oraz przedstawicielami stowarzyszeń.

23.12. - wziąłem udział w spotkaniu wigilijnym zorganizowanym przez Klub Sportowy „Jantar” na obiektach OSiR.

24.12. - uczestniczyłem w spotkaniu wigilijnym zorganizowanym w noclegowni przy ul. Grunwaldzkiej.

27.12. - wręczyłem Medale za Długoletnie Pożycie Małżeńskie Państwu Annie i Stanisławowi Gierach.

30.12. - zapoznałem się z funkcjonowaniem Centrum Informacji Turystycznej prowadzonej przez Lokalną Organizację Turystyczną.

01.01. - wręczyłem puchary zwycięzcom zawodów wędkarskich „Zimowa Troć Ustka 2015”.

07.01. - podpisałem aneksy do umów zawartych z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na budowę basenu rybackiego oraz kładki.

08.01. -  wziąłem udział w spotkaniu opłatkowym w Centrum Edukacyjno-Formacyjnym w Koszalinie.

09.01. - zapoznałem się z koncepcją planu zagospodarowania przestrzennego „Kościelniaka i okolice”, przygotowaną przez zespół urbanistów opracowujących tę dokumentację na zlecenie miasta.

10.01. - przeprowadziłem rozmowy z właścicielem apteki „Z Pasją” oraz dokonałem wizji obiektów przy ul. Darłowskiej. Rozmawiałem na temat funkcjonowania apteki oraz uruchomienia nowej działalności medycznej.

11.01. -  uczestniczyłem w kweście ulicznej na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

12.01. - zorganizowałem konsultacje na temat planu zagospodarowania plaż i promenady, które odbyły się w Urzędzie Miasta.

13.01. - spotkałem się z dyrekcją firmy NAVIMOR, która jest wykonawcą basenu rybackiego, modernizacji żurawika oraz infrastruktury drogowej i podziemnej w porcie. Umówiliśmy się, że 3 lutego br. firma „NAVIMOR” ustosunkuje się do propozycji podpisania aneksu umów oraz przedstawi zaktualizowany harmonogram prac.

13.01. - spotkałem się z dyrektorem Urzędu Morskiego w Słupsku – p. Tomaszem Bobinem oraz p. Adamem Borodziukiem. Omówiliśmy temat realizacji przez Urząd Morski progów podwodnych wzdłuż plaży wschodniej. Ustaliliśmy, że w lutym zostanie zorganizowane spotkanie z mieszkańcami naszego miasta, na którym zostanie przedstawiony harmonogram realizacji prac. Omówiliśmy również uwagi do planu modernizacji naszego portu, pod kątem      przebudowy falochronów i powiększenia awanportu oraz budowy mariny.

13.01. - uczestniczyłem w spotkaniu Rady Pożytku Publicznego.

14.01. - wziąłem udział w posiedzeniu Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Wspólników firmy EMPEC, na którym przyjęty został plan pracy na 2015r. oraz plan wieloletni.

14.01. - uczestniczyłem w spotkaniu Obywatelskiego Forum Dyskusyjnego, które odbyło się w Domu Kultury.

15.01. - spotkałem się z członkami rad nadzorczych wybranymi przez miasto w spółkach: „Wodociągi Ustka”, ZGK, UTBS i EMPEC.

15.01. - spotkałem się z Prezydentem Słupska  p. Robertem Biedroniem. Rozmawialiśmy na temat współpracy i realizacji wspólnych przedsięwzięć.

16.01. - spotkałem się z p. Grzegorzem Stachowiakiem - dyrektorem Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku. Omówiliśmy temat realizacji modernizacji ul. Darłowskiej. Ustaliliśmy, że w dniu 4 lutego br. odbędzie się konsultacja z mieszkańcami, na której przedstawiona zostanie dokumentacja tej ulicy.

16.01. - uczestniczyłem w balu karnawałowym w usteckim żłobku.

16.01. - zapoznałem się z koncepcją realizacji mpzp „Teren portu”, przedstawioną przez urbanistów. W spotkaniu udział wziął zastępca dyrektora Urzędu Morskiego – p. Adam Borodziuk oraz przedstawiciele środowiska rybackiego i żeglarskiego.

19.01. - spotkałem się z przedstawicielami dyrekcji „Głosu Pomorza”. Rozmawialiśmy na temat współpracy i promocji Miasta na łamach gazety. 

Informuję, że od dnia złożenia ślubowania w dniu 9 grudnia 2014r. i objęcia urzędu Burmistrza Miasta Ustka odbywały się spotkania z Naczelnikami Wydziałów, na których rozpatrywano m.in. poniższe sprawy:

  1. Na pierwszym posiedzeniu (16 grudnia 2014r.) przyjęto zaproponowane przez Burmistrza zadania priorytetowe, tj. :
    - przygotowanie poprawki do projektu budżetu, tj. wykreślenie uzbrojenia terenów pod SSSE i przeznaczenie tych środków na przyszłe zadania inwestycyjne (m.in. budowa obwodnicy),
    - podjęcie działań w celu urealnienia granic uzdrowiska,
    - podjęcie działań związanych z zamianą terenów (przejęcie od Skarbu Państwa terenów inwestycyjnych z Uroczyska w zamian za inny teren komunalny),
    - podjęcie działań mających na celu realizację ul. Wczasowej,
    - uchwalenie mpzp  terenu portu i terenów postoczniowych, „Kościelniaka i okolice” oraz terenów kolejowych.
  2. Na wniosek Dyrektora Bałtyckiej Galerii Sztuki Współczesnej wyrażono zgodę na objęcie patronatem przez Burmistrza drugiej edycji plebiscytu „Pociąg do kultury” kierowanego do wszystkich placówek oświaty w Dwumieście Słupsk-Ustka.
  3. Burmistrz podtrzymał wolę dalszego patronowania nad imprezami cyklicznymi:
    - XIII Plażowy Turniej piłki Nożnej o Puchar Burmistrza Miasta Ustka,
    -    XX Półmaraton Słowiński o Puchar Burmistrza Miasta Ustka.
  4. W wyniku przeprowadzonych negocjacji ustalono z Zakładem Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o. w Ustce warunki odbioru i zagospodarowania odpadów z terenu m.Ustka w styczniu i lutym 2015r.
  5. Przedłużono o jeden rok umowę dzierżawy terenu przy ul.Ogrodowej
    z przeznaczeniem na cele uprawowe (część działki nr 1573). Ustalono,
    że funkcjonujące dzierżawy tej działki będą mogły być przedłużane do 31.12.2015r.
  6. Na wniosek Kościoła Zielonoświątkowego wyrażono zgodę na sprzedaż, na ich rzecz, na poprawę warunków zagospodarowania już posiadanej nieruchomości przy ul. Darłowskiej, części działki gruntu nr 1922/79 o pow. około 200m2 po cenie wynikającej z wyceny (bez bonifikaty).
  7. W związku z upływem terminu dzierżawy terenu zabudowanego obiektem handlowym przy promenadzie (na wysokości ul. Kopernika) zdecydowano, że umowa nie będzie przedłużana. Przygotowane zostanie ogłoszenie o przetargu na wydzierżawienie tego terenu na okres 9 lat (bez możliwości poddzierżawiania).
  8. Analizowano możliwość zagospodarowania Placu Wolności pod budowę Domu Kultury i Biblioteki Miejskiej wraz z zagospodarowaniem terenów sąsiadujących. Ustalono wstępne kierunki działania.
  9. Analizowano możliwość wprowadzenia zmiany komunikacji w rejonie osiedla Walki Młodych (przejazd pomiędzy ul. Darłowską, Walki Młodych, Nową  i Wilczą).
  10. Zaakceptowano zawarcie porozumienia dot. korzystania z usług Izby Wytrzeźwień przez osoby nietrzeźwe z terenu miasta Ustki w 2015r. (Kwota na realizację tego zadania to 10 000zł, jak w roku ubiegłym).
  11. Przyjęto do wiadomości informację o przesunięciu terminu realizacji budowy kolektora sanitarnego w ul. Sportowej, będącego inwestycją Urzędu Gminy Ustka (inwestycja ma się zakończyć przed sezonem).
  12. Zdecydowano o wszczęciu postępowania mającego na celu przeprowadzenie, najpóźniej do marcu br., ogólnomiejskich, szerokich konsultacji na temat „radaru”(z udziałem projektantów, specjalistów i przedstawicieli Urzędu Morskiego w Gdyni).
  13. Wyrażono zgodę na kontynuację umowy na promocję miasta z przewoźnikiem, który dowozi dzieci do szkół w Ustce.
  14. Odmownie rozpatrzono wniosek dot. partycypacji w kosztach nauczania języka ukraińskiego ucznia ze Szkoły Podstawowej Nr 1 w Ustce, uczestniczącego w zajęciach organizowanych w Szkole Podstawowej Nr 6 w Słupsku.
  15.  Zdecydowano o wystąpieniu do delegatów naszego samorządu, będących w związkach i stowarzyszeniach o złożenie do końca stycznia br. pisemnych sprawozdań z prowadzonej działalności, z określeniem korzyści, jakie ta przynależność dała Gminie Miasto Ustka. Po zapoznaniu się ze złożonymi informacjami będzie można podjąć decyzje o wystąpieniu, bądź pozostaniu w danym związku lub stowarzyszeniu.
  16. Dokonano analizy wniosków zgłoszonych w trakcie konsultacji nt. planu sezonowego zagospodarowania promenady i plaż w sezonie 2015 roku, przeprowadzonych 12 stycznia 2015r.
  17. Ustalono stawkę dzierżawy terenu zabudowanego obiektem użytkowym na tzw. Wiosce Wikingów: 24,76zł/m2/m-c netto (upłynął termin obowiązywania dotychczasowej umowy).
  18. Przyjęto informację z przeprowadzonych postępowań o udzielenie zamówień publicznych na podstawie art. 4 pkt. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych:

- na wyceny nieruchomości w 2015r. - dokonano wyboru oferty złożonej przez Przedsiębiorstwo „Inter G”z siedzibą w Ustce – Pani Krystyna Ginter,

- na prace geodezyjne w 2015r. - dokonano wyboru oferty złożonej przez Pracownię Usług Geodezyjnych „GEOMETRA” z siedzibą w Ustce – Pan Stanisław Berliński,

- do publikacji ogłoszeń dokonano wyboru oferty Gazety Wyborczej, w przypadku kiedy publikowane ogłoszenie będzie miało charakter ogólnopolski oraz Głos Pomorza, jeżeli oferta ma trafić do odbiorców lokalnych.

 

  1. W związku z tym, że Starostwo Powiatowe znów nie rozstrzygnęło (trzeciego z kolei) przetargu na zakup kontenerów na plaże zdecydowano, że należy wszcząć postępowanie zmierzające do zakupu kontenerów we własnym zakresie, aby zdążyć          z przygotowaniem kąpieliska do sezonu letniego. Równolegle będą badane możliwości wystąpienia z umowy partnerskiej.
  2. Na każdym posiedzeniu rozpatrywano również sprawy z zakresu gospodarowania lokalami mieszkalnymi (ponowne zawarcie umowy najmu lokalu socjalnego, zamiany lokali, zawarcie umowy najmu po śmierci głównego najemcy, realizacji eksmisji, spłaty zaległości czynszowych).
  3. Na posiedzeniach kierownictwa opiniowano również projekty uchwał i inne materiały, które zostały przekazane radnym pod obrady komisji i sesji Rady Miasta w styczniu 2015r.

 

Ponadto Burmistrz podpisał zarządzenia w sprawie:

1) powołania komisji konkursowych opiniujących oferty organizacji pozarządowych

realizację zadań publicznych samorządu w 2015r.,

 

2) przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym terenu stanowiącego

własność Gminy Miasto Ustka - część działki nr 2298 przy ul. Walki Młodych (miejsce

parkingowe),

 

3) zmian w budżecie miasta  na 2014r.

 

4) rozdysponowania rezerwy ogólnej w 2014r.,

 

5) zatwierdzenia planu audytu wewnętrznego w Urzędzie Miasta Ustka na 2015 rok,

 

6) zmiany Zarządzenia Nr 0050.SOA.24.2013 Burmistrza Miasta Ustka z 31 stycznia 2013r.

w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Ustka (zmiany dot.

przedłużenia czasu pracy w Urzędzie),

 

7) powołania zespołu ds. przyznawania stypendiów sportowcom amatorom, za wyniki

sportowe oraz ustalenia zasad jego pracy,

 

8) zmian w budżecie miasta na 2014r.,

 

9) powołania Społecznej Komisji Mieszkaniowej,

 

10) powołania Komisji Rekrutacyjnej (nabór na stanowisko Naczelnika Wydziału GN),

 

  11) powołania Komisji Przetargowej do przeprowadzenia postępowania o udzielenie

         zamówienia  publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Usługi oznakowania

         pionowego – Ustka 2015 rok”,

 

12) powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia

      publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie usługi polegającej na  

      „Zakup i dostawę pomostów pływających wraz z wyposażeniem do Portu Ustka”,

 

13) powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia

      publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie zadania pn.:

      „Przebudowa ulicy Klonowej w Ustce”,

 

14) przeznaczenia do oddania w najem, w trybie bezprzetargowym lokalu użytkowego

     położonego w Ustce przy ul. Piłsudskiego 3.

 

Powyższe zarządzenia są do wglądu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie www.ustka.pl, w zakładce PRAWO – Zarządzenia Burmistrza.