Aktualności

Kto zatrudni Smerfa Marudę z Ustki- uaktualnienie.

Kto zatrudni Smerfa Marudę z Ustki- uaktualnienie.

 285 Od kwietnia 2018 roku mam tzw. II grupę inwalidzką, czyli każda firma która mnie zatrudni dostanie 1825 zł dopłaty z...

Ambasadorzy Ustki za 2017 rok.

Tytuł Ambasadora otrzymali Beata i Adam Jakubiakowie za zaangażowanie w działania promujące Ustkę i stworzenie „Krówki usteckiej” oraz...

Koncepcja modernizacji portu w Ustce

Koncepcja modernizacji portu w Ustce

Koncepcja modernizacji portu w Ustce. Kolorem czerwonym zaznaczono obszar projektowania, kolorem niebieskim pierwszy etap przebudowy,...

Czy powstanie Ustecki Park Kulturowy.

Czy powstanie Ustecki Park Kulturowy.

Grupa 51 mieszkaniowców Ustki zaprotestowała przeciwko projektowi stworzenia „Usteckiego Parku Kulturowy. Jest to powrót do pomysłu sprzed...

Przetargi w Ustce tylko dla znajomych królika?

Przetargi w Ustce tylko dla znajomych królika?

Czy ktoś z Urzędu Miasta w  Ustce ma rodzinę w okolicy Iławy i Grudziądza ? Ostatni firmy z tego małego rejonu wygrywają większość...

Chcecie rozwoju Ustki? Startujcie na radnych w listopadowych wyborach.

Czy głupota, indolencja , ciamajdowatość, tępota, złośliwość naszych "psów ogrodnika” sorry niektórych radnych  ma granice...

Konsultacje w sprawie kolejności remontów ulic w Ustce oraz planu konsultacji w 2018.

Konsultacje w sprawie kolejności remontów ulic w Ustce oraz planu konsultacji w 2018.

Spotkanie w sprawie Rocznego Planu Konsultacji Społecznych  15 Marca o godz. 16:30. Na konsultacje przyszło 5 osób, w tym dwóch...

Stanica kajakowa powstanie w tym roku w Ustce

Stanica kajakowa powstanie w tym roku w Ustce

Do dnia 29 czerwca 2018 r. powstanie w Ustce porządna stanica kajakowa z 2 wiatami, ławkami, miejscem na ognisko,prysznic, WC i pomostem....

Nowa droga i scieżka rowerowa do ul. Wczasowej

Nowa droga i scieżka rowerowa do ul. Wczasowej

Nareszcie zostanie wykonany łącznik drogowo-rowerowy ul.Rybacka z Wczasową. Wykonawca zaprojektuje, wybuduje i odda do użytkowania w...

Kalendarz imprez Ustka 2018 - relacja ze spotkania.

Kalendarz imprez Ustka 2018 - relacja ze spotkania.

Na dzisiejsze spotkanie informacyjne dotyczące planowych imprez, wydarzeń sportowych i kulturalnych w sezonie letnim 2018. przyszło 6...

  • Kto zatrudni Smerfa Marudę z Ustki- uaktualnienie.

    Kto zatrudni Smerfa Marudę z Ustki-...

    poniedziałek, 28, maj 2018 12:33
  • Ambasadorzy Ustki za 2017 rok.

    niedziela, 27, maj 2018 10:21
  • Koncepcja modernizacji portu w Ustce

    Koncepcja modernizacji portu w Ustce

    piątek, 25, maj 2018 07:27
  • Czy powstanie Ustecki Park Kulturowy.

    Czy powstanie Ustecki Park Kulturowy.

    wtorek, 17, kwiecień 2018 18:31
  • Przetargi w Ustce tylko dla znajomych królika?

    Przetargi w Ustce tylko dla znajomych...

    czwartek, 05, kwiecień 2018 20:56
  • Chcecie rozwoju Ustki? Startujcie na...

    poniedziałek, 02, kwiecień 2018 09:08
  • Konsultacje w sprawie kolejności remontów ulic w Ustce oraz planu konsultacji w 2018.

    Konsultacje w sprawie kolejności...

    wtorek, 13, marzec 2018 19:16
  • Stanica kajakowa powstanie w tym roku w Ustce

    Stanica kajakowa powstanie w tym roku...

    poniedziałek, 05, marzec 2018 03:38
  • Nowa droga i scieżka rowerowa do ul. Wczasowej

    Nowa droga i scieżka rowerowa do ul....

    niedziela, 04, marzec 2018 04:10
  • Kalendarz imprez Ustka 2018 - relacja ze spotkania.

    Kalendarz imprez Ustka 2018 - relacja...

    poniedziałek, 05, luty 2018 19:13

Polityka NIE dla lemingów.

Klub Ronina

Klub Ronina

Klub Ronina – prawicowy dyskusyjny klub polityczny istniejący w Warszawie od stycznia 2007 roku. - z Wikipedii  Twórcami...

Te filmy, wykłady powinien obejrzeć każdy.

Zestaw filmów z dziedziny cybernetyki społecznej,czyli jak steruje, manipuluje się ludźmi. Można to również nazwać...

Najlepsze komentarze tygodnia wg. Smerfa Marudy

  Tutaj będa umieszczane najlepsze  warte obejrzenia filmy.  NIE DLA LEMINGÓW. Nie zapomnij zasubskrybować...

Komentarz Tygodnia Witolda Gadowskiego

Komentarz Tygodnia Witolda Gadowskiego

  Zapraszam na kanał niezależnego dziennikarza ...

Koci Tygiel Jerzego Targalskiego

                Jeden z najlepszych polskich analityków geopolitycznych....

  • Klub Ronina

    Klub Ronina

    niedziela, 11, marzec 2018 09:56
  • Te filmy, wykłady powinien obejrzeć...

    niedziela, 11, marzec 2018 07:41
  • Najlepsze komentarze tygodnia wg....

    niedziela, 11, marzec 2018 07:25
  • Komentarz Tygodnia Witolda Gadowskiego

    Komentarz Tygodnia Witolda Gadowskiego

    sobota, 10, marzec 2018 16:57
  • Koci Tygiel Jerzego Targalskiego

    sobota, 10, marzec 2018 04:45

Agnieszka i Dariusz Mazur bandyci z Pabianic

Dwugodzinna relacja filmowa.

Więcej zdjęć na www.facebook.com/pomorzesrodkowe

W trakcie spotkania wielokrotnie wypowiadano niepochlebne opinie, na temat naczelnika usteckiej promocji Jacka Cegły. Relacja filmowa jutro,

Filmy z poprzednich lat:

Burmistrz Miasta Ustka Jacek Graczyk zaprasza wszystkich Mieszkańców na otwarte konsultacje dotyczące organizacji sezonu letniego, kalendarza imprez i planowanych działań promocyjnych w roku 2015. Spotkanie odbywa się dziś (wtorek), 3 lutego o godz. 18, w sali nr 101, w Urzędzie Miasta Ustka, przy ul. Ks. Kard. Wyszyńskiego 3. Serdecznie zapraszamy.

Przeczytaj - Projekt kalendarza imprez i działań promocyjnych na sezon 2015.

 

Cytuj:
15. Dofinansowanie imprezy wybranej w ramach ogłoszonego konkursu. Mieszkańcy albo stowarzyszenia będą mogły przedstawić propozycję swojej imprezy wraz z kosztorysem. Cel: stworzenie obywatelskiego budżetu promocyjnego, uatrakcyjnienie czasu turystom . Termin realizacji: lipiec albo sierpień. Kwota dofinansowania: 15 tys. zł

.
Dobry pomysł dodać do tego jeszcze 15 000 z funduszu imprezowego z blogerami :twisted:

Cytuj:
8. Organizacja festiwalu szant, połączonego z paradą uliczną albo imprezy kulturalnej związanej tematycznie z regionem. Cel: uatrakcyjnienie pobytu w Ustce, budowa marki miasta. Termin realizacji: lipiec albo sierpień. Koszt: 30 tys. zł.


Szanty w mieście portowym ,(żeglarskim jeszcze nie jesteśmy ) powinny być dla turystów, to, ze wielu z nas, Ustczan ma ich już dość , nie jest argumentem.

Cytuj:
Odejście od logo miasta, promocja herbu i syrenki


Nareszcie :!:

Cytuj:
11. Organizacja imprezy Wakacje z Duchami, wspólnie z Państwem Barnowskimi . Program: nocna impreza z pochodniami, duchami i upiorami na kanwie legendy o stawiku CPN-owskim. Cel: promocja nowej atrakcji turystycznej Ustki. Termin realizacji: lipiec albo sierpień. Koszt: 12 tysięcy złotych.


Dobrze zorganizowanych nietypowych imprez Ustce brakuje.

Cytuj:
Reorganizacja Wydziału Promocji, połączenie z OSiR , wymiana personelu na kompetentny


Szkoda, że dopiero jesienią :(


Z forum Ustka Avatar
Z forum Ustka odpowiedział w temacie: #1 3 lata 4 miesiąc temu
Właśnie wróciłem ze spotkania w ratuszu. Zastanawiam się tylko po co ono zostało zorganizowane, skoro wszystko już wcześniej zostało przedyskutowane w wąskim gronie (LOT + wydział promocji). Kiedy po spotkaniu podszedł do mnie jeden z redaktorów radiowych i zapytał o moje w nioski odpowiedziałem krótko - czas w Ustce się zatrzymał na epoce wczesnego Gierka. Od lat kręcimy się w kółko i nic z tego nie wynika. Wydajemy masę pieniędzy na "bzdety". Podzielam uwagę pana Tomasza Laskowskiego, że w dzisiejszych czasach, każde większe wiejskie wesele ma pokaz sztucznych ogni bardziej spektakularny od tych, które prezentuje się w Ustce. Zgadzam się również z jego opinią, że w czasie FSO Ustkę odwiedza Słupsk i jego okolice, co dobitnie widać po rejestracjach samochodowych.
"Nic się tutaj nie zmieni. Nie ma szans na zmiany..." - takie wnioski z tego spotkania ze sobą wyniosły osoby, z którymi chwilę podyskutowałem po spotkaniu.
Nie rozumiem dlaczego tak kurczowo trzymać się Festiwalu Sztucznych Ogni. Skoro mówi się, że jest to największa impreza Ustki, na którą chęć przyjechania deklaruje tak wiele osób to dlaczego by jej nie przenieść na wrzesień, albo czerwiec? Przecież od lat dyskutuje się o wydłużeniu sezonu. Odpowiedź będzie krótka - wtedy wyszła by cała ranga tej imprezy na którą przez szereg lat, jak szacuję, wydano około 2 milionów złotych. Wyszło by bezlitośnie, że ranga tej imprezy jest po prostu żadna. A pomysłu na całkiem nową,świeżą imprezę, która za 5 lat biła by na głowę FSO wydział promocji nie ma.
Z forum Ustka Avatar
Z forum Ustka odpowiedział w temacie: #2 3 lata 4 miesiąc temu
Przeczytałem projekt, wysłuchałem wypowiedzi naczelnika C. w ratuszu i choć są jakieś przebłyski, to nadal te wszystkie działania promocyjne są niespójne, chaotyczne i nieskoordynowane.
1. Dyskusja i cały projekt traktowały o wszystkim i o niczym. Brak jest całościowego spojrzenia, uporządkowania działań promocyjnych:
- w projekcie i tym co można było usłyszeć wiele razy była mowa o promocji atrakcji Ustki, ale nigdzie te atrakcje nie zostały wymienione. Cały plan promocyjny powinien się zacząć od wstępu, w którym zostałby zrobiony głęboki "rachunek sumienia" czyli dogłębna analiza i wypunktowanie, co konkretnie miasto i okolica mogą zaoferować turystom jako rzeczywiste i potencjalne atrakcje.
- w oparciu o analizę atrakcji oferowanych przez miasto i okolicę oraz na podstawie analizy tego, kto najczęściej i najchętniej przyjeżdża do Ustki, a także kogo chcielibyśmy do miasta przyciągnąć, powinna zostać określona konkretnie grupa docelowa, do której miasto chce skierować działania promocyjne. To z kolei stanowiłoby podstawę do określenia, jakie sposoby promocji, jakie media itp, trzeba wykorzystać żeby do grupy docelowej dotrzeć. Tego również nie zrobiono, więc jest tak "na pałę", może reklamy w centrach handlowych, a może facebook i inne serwisy społecznościowe, a może jeszcze coś innego. Dopiero w wypowiedzi prezesa LOTniarzy można było usłyszeć, że grupą docelową są rodziny z dziećmi. Ale zaraz niekonsekwentnie, że są działania w kierunku nawiązania współpracy z Doliną Charlotty, w związku z dużymi imprezami, które się tam dzieją. To jest właśnie przejaw niespójności, bo trudno sobie wyobrazić np. cztero albo więcej osobową rodzinę zasuwającą na koncert do Doliny Charlotty gdzie bilet od łepka kosztuje np. 200zł czy dla rodzinki 800 - 1000zł.
2. Chaos, chaos i jeszcze raz chaos.
- coś tan sobie organizuje Wydział Promocji, coś organizuje Miejski Dom Kultury, coś organizuje Ośrodek Sportu i Rekreacji. To wszystko powinno być skoordynowane, wspólnie przeanalizowane, przygotowane i ustalone. Następnie powinien nastąpić podział zadań. MDK powinien się zająć organizacją wydarzeń kulturalnych, koncertów muzycznych itp. OSiR powinien dostać jako swoją działkę do realizacji w oparciu o wspólne ustalenia, wszystkie imprezy sportowe, turystyczne itp., a wydział promocji całą resztę, nie mieszczącą się w poprzednich kategoriach. Oczywiście chodzi również o to, by tam gdzie impreza wykracza poza możliwości jednego z powyższych podmiotów, istniała pełna współpraca i koordynacja działań.
- ponadto zarówno w projekcie, jak i wystąpieniu naczelnika C. do jednego wora zostały wrzucone różne rzeczy. Wymieszane bez ładu i składu ze sobą zostały działania związane z promocją zewnętrzną, czyli przyciągnięciem turysty do miasta, działania związane z promocją wewnętrzną, czyli powiadamianiem o wydarzeniach turystów już przebywających w mieście oraz komunikacja społeczna, czyli powiadamianie mieszkańców, które z promocją nie ma nic wspólnego. I to wszystko w jednym worze.
3. Pieniędzy na to wszystko za wiele nie ma ale nie jest też to suma nieznaczna. Widać jakieś przebłyski, np. przynajmniej na papierze lekki zwrot ku imprezom, które nawiązują do nadmorskiego położenia Ustki. Moim zdaniem błędem jest próba odejścia od dużych, spektakularnych imprez typu Lato z Radiem. Imprezami niskobudżetowymi takimi jak wykorzystanie miejscowych artystów można w tygodniu zapełnić odrobinę czasu znudzonym turystom. Ale tacy miejscowi artyści, z całym szacunkiem dla nich, nie przyciągną do Ustki ludzi, którzy dopiero będą się decydować czy wybrać nasze miasto, czy jakiś inny kurort. To samo dotyczy innych imprez niskobudżetowych. Dlatego w weekendy powinny być występy albo imprezy z ludźmi znanymi. A jakimi, to powinno wynikać z analizy i określenia grupy docelowej, bo tak jak dwudziestolatki nie przyjadą specjalnie dla Maryli Rodowicz, tak osób w średnim wieku, albo starszych, nie zachęci ściągnięcie zespołów, w których zakochana jest gimbaza itp.
4. Kwestia finansowania. Wiadomo, że budżet jest słaby więc i kasa na promocję choć nie taka zła to na pewno nie taka jakiej by się chciało. Ale zastanawia mnie partnerstwo publiczno prywatne. Kto jest beneficjentem zysków z imprez podnoszących atrakcyjność Ustki? Przeciętny mieszkaniec nie. Śmietankę spijają kwaterodawcy i gastronomicy np. ze spółki Promenada. Nie powinno być więc tak, że miasto na wszystkie imprezy wykłada swoją kasę albo szuka upragnionych zewnętrznych sponsorów strategicznych. Ci, którzy spijają finansową śmietankę w wyniku promocji miasta powinni partycypować w kosztach tej promocji. Taki LOT np. zamiast dostawać kasę na promocję miasta, powinien jeszcze do tej promocji dopłacać, podobnie np. spółka Promenada albo gastronomicy portowi. A nie, że miasto czyli wszyscy mieszkańcy, z których większość z turystyki nie ma nic poza uciążliwościami, łożą na promocję, a zyski spija grupka pasibrzuchów.

Oczywiście kwestii jest znacznie więcej. Np. reklamowanie góralskiej kwaśnicy w lecie nad morzem to dla mnie totalne nieporozumienie. Mam nadzieję, że sygnalizowane zmiany nie będą tylko kosmetyczne i że będzie to rzeczywiste głębokie odejście od utartych kanonów z poprzednich lat. Póki co przedstawione propozycje swoją ogólnikowością i chaotycznością nie uprawniają do nadmiernego optymizmu. Wszystkie wydarzenia planowane wydarzenia powinny być rozpatrywane pod kątem efektu promocyjnego. lub wypełnienia czasu przebywającym w mieście turystom, a nie na zasadzie, że ktoś jest zna odpowiednich ludzi w ratuszu to dostanie "kawałek tortu", bez względu czy na materiały promocyjne, imprezę sportową, muzyczną czy żeglarską. Nie rozumiem też do końca tak jak Grabarz, kto dał LOTowi mandat na współdecydowanie z ratuszem w wąskim gronie, w kwestiach sposobu promocji i wydatkowania pieniędzy na ten cel. No chyba, że LOT wykłada na ten cel jakąś kasę ze swoich a nie miejskich zasobów. To może budzić wątpliwości odnośnie transparentności działań, a podobno w tej kadencji ma być wszystko jawnie i przejrzyście.
Maciej Avatar
Maciej odpowiedział w temacie: #3 3 lata 4 miesiąc temu
Witam, jestem jedna z osob ktore byly na tym spotkaniu ze swoim konkretnym pomyslem. Stoja za mna ludzie naprawde znani w kraju ze swojej pasji, blogi funpage naprawde poczytne, a jak mnie olal pan naszelnik,dobrze ze burmistrz jest za i daje zielone swiatlo, nie chcemy od nich kasy,ale po sukcesie napewno beda chcieli sie pod tym podpisac:( ale my damy rade