Zamieszanie wokół Usteckiego Towarzystwa Tenisowego, czyli z igły widły.

Zamieszanie wokół Usteckiego Towarzystwa Tenisowego, czyli z igły widły.

  Wszystko zaczęło się od artykułu w Głosie Pomorza: Pomysły ustczan do Budżetu Obywatelskiego 2020 (zdjęcia) "W czwartek odbyło...

Odpady na pod usteckich polach ?

Odpady na pod usteckich polach ?

Po ostatnich wydarzeniach związanych z warszawską oczyszczalnią Czajka i wywozu odpadów, społeczeństwo zaczęło dokładniej rozglądać się po...

Tory do portu - nowa koncepcja Ustki Zachodniej. Cz. 1

Tory do portu - nowa koncepcja Ustki Zachodniej. Cz. 1

W planie SMPZ wariancie 2.3 planuje się położenie 5 km odcinka torów z firmy MOWI ( dawniej Morpol) w Duninowie do nowo wybudowanego mola,...

Ustka zadłużona na 30 mln.

Ustka zadłużona na 30 mln.

Na dzisiejsze sesji radni podjęli decyzje o emisji obligacji na sumę prawie 24 mln zł Celem tej emisji jest sfinansowanie planowanego...

Petycja portowa 25 Ustczań.

Petycja portowa 25 Ustczań.

Wprowadzenie. W związku z już podjętymi decyzjami stosownych władz i instytucji publicznych, zakładamy że przebudowa portu w Ustce...

Debata - Strategia Rozwoju Portu Morskiego do roku 2030.

Debata - Strategia Rozwoju Portu Morskiego do roku 2030.

17 września odbyły się spotkanie konsultacyjne dotyczące Strategia Rozwoju Portu Morskiego do roku 2030.. Dokumenty: Projekt Strategii...

Usteckie centrum przesiadkowe - wizualizacje.

Usteckie centrum przesiadkowe - wizualizacje.

Odnotowujemy wiele zapytań czytelników, jak będzie wyglądał ustecki węzeł przesiadkowy po wybudowaniu. Przedstawiamy podwójne zdjęcia...

Deszcz podmył zejścia na plażę zachodnią w Ustce.

Deszcz podmył zejścia na plażę zachodnią w Ustce.

Dostaliśmy informacje od czytelnika o sporych podeszczowych zniszczeniach przy nowo wybudowanym  zejściu na zachodnia plażę. W dwóch...

Koncepcji zagospodarowania Parku im. Jana Pawła II w Ustce

Koncepcji zagospodarowania Parku im. Jana Pawła II w Ustce

Spotkanie rozpoczęło się długim wykładem wraz z historią jak ewaluował pomysł zagospodarowania tego miejsca. Jak się okazało w trakcie...

Przedwyborcza debata o kryzysie ekologicznym

Przedwyborcza debata o kryzysie ekologicznym

Przełowienie, eutrofizacja czy rosnące zanieczyszczenie m.in. plastikiem to tylko niektóre „choroby” trapiące Bałtyk. Konsekwencje ich...

  • Zamieszanie wokół Usteckiego Towarzystwa Tenisowego, czyli z igły widły.

    Zamieszanie wokół Usteckiego...

    poniedziałek, 14, październik 2019 09:11
  • Odpady na pod usteckich polach ?

    Odpady na pod usteckich polach ?

    piątek, 27, wrzesień 2019 08:49
  • Tory do portu - nowa koncepcja Ustki Zachodniej. Cz. 1

    Tory do portu - nowa koncepcja Ustki...

    sobota, 21, wrzesień 2019 11:36
  • Ustka zadłużona na 30 mln.

    Ustka zadłużona na 30 mln.

    piątek, 20, wrzesień 2019 09:07
  • Petycja portowa 25 Ustczań.

    Petycja portowa 25 Ustczań.

    czwartek, 19, wrzesień 2019 01:57
  • Debata - Strategia Rozwoju Portu Morskiego do roku 2030.

    Debata - Strategia Rozwoju Portu...

    środa, 18, wrzesień 2019 08:10
  • Usteckie centrum przesiadkowe - wizualizacje.

    Usteckie centrum przesiadkowe -...

    wtorek, 17, wrzesień 2019 00:19
  • Deszcz podmył zejścia na plażę zachodnią w Ustce.

    Deszcz podmył zejścia na plażę...

    wtorek, 17, wrzesień 2019 00:07
  • Koncepcji zagospodarowania Parku im. Jana Pawła II w Ustce

    Koncepcji zagospodarowania Parku im....

    poniedziałek, 16, wrzesień 2019 23:43
  • Przedwyborcza debata o kryzysie ekologicznym

    Przedwyborcza debata o kryzysie...

    poniedziałek, 16, wrzesień 2019 23:31

W planie SMPZ wariancie 2.3 planuje się położenie 5 km odcinka torów z firmy MOWI ( dawniej Morpol) w Duninowie do nowo wybudowanego mola, pirsu w usteckim porcie. Ponieważ nie mogę publikować oficjalnej wersji planu, rozrysuje sam na mapach jego wersje nr 2.3 , jak to ma wyglądać według wstępnego projektu. Szczegóły wieczorem.

Histria Portu w Ustce cz. 1

Histria Portu w Ustce cz. 2

Prezentacja  - Przebudowa portu w Ustce

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Z uwagi, że głównym założeniem rozbudowy portu usteckiego jest funkcja rybacka, jej największymi beneficjentami powinny być nasze miejscowe firmy rybne MOWI, MILAREX, ŁOSOŚ i PAULA FISH . Mają one duże zapotrzebowanie na transport do nich ryb świeżych, mrożonych i wysyłkę towarów przetworzonych. Ponieważ Ustka jest miastem uzdrowiskowym, należy w jak największym stopniu dbać o czystość środowiska i ograniczenie ruchu samochodowego.

 

Przechwytywanie w trybie pełnoekranowym 2019 09 21 202539

Najlepszym rozwiązaniem, będzie zmiana trasy przesyłania towarów na drogę morską. Wystarczy do tego zaangażować flotę "małych" szybkich chłodnicowców. Świeży  łosoś byłby przeładowany w specjalistycznych kontenerach bezpośrednio  na platformy wagonowe lub z chłodni, bezpośrednio taśmociągiem w styropianowych kartonach do kolejowych wagonów chłodni. Oczywiście w przyszłości będzie można pomyśleć o przeładunkach zautomatyzowanych powietrzno - hydraulicznych w obiegu zamkniętym, bezpośrednio do specjalnie do tego celu przystosowanych wagonów. Ważne, aby i z tych wagonów, cystern później była możliwość łatwego rozładunku. Można również wybudować( przydatne na ciepłe dni) specjalne hale chłodnie, gdzie wjeżdżałyby całe zestawy wagonów ( np.: 4 torowa hala ), które pełniłyby funkcje magazynu przy produkcyjnego.

Również w okolicach firmy Mowi, tuż przy drodze na Ustkę, można utworzyć place składowe, gdzie można magazynować żwir, kruszywo granitowe ze Szwecji i inne produkty. Ale tym powinna zając się już prywatna firma, nie zarząd portu Ustka.

p5

Firmy Milarex i Paula Fish są położone blisko torów na trasie do Słupska i łatwo tanio mozna zbudować na ich terenie obwodnice kolejowe, jak i portowe place składowe na terenie byłej żwirowni.

Największym i najbardziej bulwersującym problemem jest jak poprowadzić drogę i linie kolejową do nowego portu, mola-pirsu, aby było to jak najmniej uciążliwe. Najprościej jest wykorzystać miejsce po starym CPN-ie , po wyciągnięciu zbiorników na paliwo i ukształtowaniu tego terenu w wąwóz o 25 m szerokości, otrzymamy teren wystarczający do poprowadzenia drogi i torów do portu oraz dwóch bocznic kolejowych, które będą służyły do obsługi pociągów wagon dalekobieżnych (czyszczenie, sprzątanie, uzupełnianie wody, odbiór fekaliów) .

p8

Więcej w części drugiej.